شهردار مشهد گفت: این شهر بدون کمک های ملی قادر به احیای بافت های فرسوده نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سيد محمدپژمان در دومین هم‌انديشي مديران شهري با رسانه‌های ملی و بین‌المللی با حضور خبرنگاران شبکه‌های خبری، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مطرح کشور با بیان اینکه مسائل این شهر مسائل مربوط به تمام شهروندان  کشور و حتی مسلمانان سایر کشورهای جهان است، افزودگفت: با این حال آن‌ها انتظارات و توقعاتی در خصوص اداره این شهر دارند که تامین کردن این انتظارات به رضایت‌مندی و نبود توفیق در آن به نارضایتی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه این هم‌انديشي به منظور نقد مسائل و کم و کاستی‌های موجود در راه توسعه و ارائه فرصت آبرومندانه برای پذیرايی از ميهمانان امام رضا(ع) است، خاطرنشان کرد: هویت شهر مشهد با وجود گنجینه‌ای همچون وجود حضرت رضا(ع) در این شهر، باعث این احساس نیاز شده تا رسانه‌ها هرچه بیشتر به این مهم توجه کنند.

شهردار مشهد در ادامه در جریان پرسش‌های خبرنگاران اصحاب رسانه‌های ملی و بین‌المللی قرار گرفت و گفت: توجه به سایر بخش‌ها و رعایت توازن در تمام مناطق شهر مشهد همواره مدنظر اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری مشهد بوده است که در این راستا فعالیت‌های عمرانی زیادی انجام شده يا در دست اقدام است.

پژمان با بیان اینکه بيشتر فعالیت‌های در دست اقدام در این شهر مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک می‌شود که در همین حال 40درصد از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است، افزود: در این راستا احداث و توسعه معابر، اصلاح هندسی تقاطع‌های غیرهمسطح، زیرگذرها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و.... را در دستور کار داریم.

وی مهم‌ترين اقدامات شهرداری را ساخت خط 2قطارشهری و توسعه خط یک به طول 5کیلومتراز ایستگاه غدیر تا فرودگاه بین‌المللی شهید‌هاشمی‌نژاد مشهد عنوان کرد و گفت: هم‌زمان در حال برگزاری شبه مناقصه خط 3 قطار شهری با اعتباري بالغ بر 2هزار و 300میلیارد تومان هستیم و طی سه ماه آینده امیدواریم توافقات انجام شده به انعقاد قرارداد منجر شود.

وی همچنین از تصویب شورای عالی ترافیک کشور در خصوص ساخت منوریل در مشهد خبر داد و تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل اینکه هیچ اعتبار دولتی برای اين پروژه نرسیده، فعلا درصدد پیگیري‌های موثر از ناحیه دولت هستیم.

شهردار مشهد همچنین توسعه فضای سبز و بوستان‌های خطی و احداث چهار پارک بزرگ شهر مشهد را در مقیاس 100هکتاری و هزاران پروژه عمرانی از قبیل 5تقاطع روگذر، میدان، پل کابلی میدان امام حسین(ع) و... را از پروژه‌های در دست اقدام در آینده‌ای نزدیک در شهرمشهد دانست.

وی همچنین از فراخوان پرداخت الکترونیکی کرایه در تاکسی‌مترها در تاکسی‌های مشهد طی 10روز آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال نحوه پرداخت کرایه در تاکسی، الکترونیکی می‌شود.

شهردار مشهد در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر آلودگی هوای مشهد و مرگ 3هزار شهروند مشهدی در سال در اثر این آلودگی اظهار داشت: تجارب سایر کشورها که آسیب‌های سنگین و پرهزینه تخریب محیط زیست را تجربه کرده‌اند، باید برای ما درسی باشد تا اقدامات ما نیز منطبق بر شرایط زیست محیطی باشد.

پژمان با اشاره به اینکه بيشتر آلاینده‌ها از ناحيه وسایط نقلیه است، افزود: از آنجایی که علاوه بر معیوب بودن خودروها، نوع سوخت مصرفی مشهدی‌ها نیز استاندارد لازم را ندارد، متاسفانه با وجود همت شهرداری‌ها برای داشتن بنزین بدون سرب و گازوئیل کم گوگرد همچنان نگاه به این قضیه خیلی جدی صورت نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از اینکه دیگر شهرهای بزرگ کشور از گازوئیل کم گوگرد برای خودروهای عمومی خود برخوردارند، افزود: با این حال مشهد از همان سوخت هم بهره‌مند نیست و میزان آلاینده‌هایش بیش از حد مجاز است که این قضيه به شکل تدریجی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.